Dåb

Barnedåb

Når I som forældre ønsker at få jeres barn døbt, skal I kontakte sognepræsten eller kirkekontoret i det sogn, hvor  I ønsker dåben skal finde sted.

Vi har brug for følgende oplysninger:

• Barnets navn og cpr-nr.
    • Navn og adresse på fadderne/dåbsvidnerne (mindst 2 og højst 5 faddere, som skal være døbt og være over konfirmationsalderen).

Hvis barnet får sit navn ved dåben, skal barnet døbes inden det er 6 måneder gammelt

Voksendåb

Hvis du  er voksen og ønsker en voksendåb, skal du ligeledes henvende dig til sognepræsten eller kirkekontoret i det sogn, hvor du ønsker dåben skal finde sted.

I Nygårdskirken er der mulighed for dåb ved højmessen om søndagen (kl. 10.30 og hver 3. søndag i måneden kl. 14:00) eller efter aftale med sognepræsten.

Du/I er om alle omstændigheder meget velkomne til at ringe eller maile til sognepræsten, hvis du/I har spørgsmål og ellers er det muligt at læse mere om dåben her.